Ειναι αυτό τέχνη;

Εργαστήριο εικαστικών “Ειναι αυτό τέχνη;”

Στόχος του εργαστηρίου

Το κοινό δεν καταλαβαίνει πάντοτε τη μοντέρνα τέχνη, αλλά αυτό συμβαίνει, γιατί τελικά κανένας δεν του έμαθε ποτέ τίποτα σχετικά με τη ζωγραφική. Του μαθαίνουν να γράφει και να διαβάζει, να ζωγραφίζει και να τραγουδάει, μα ποτέ κανείς δε σκέφτηκε να του μάθει να κοιτάζει έναν πίνακα.

Πάμπλο Πικάσο

Περιγραφή του εργαστηρίου
Με όχημα τις εικαστικές τέχνες, επιχειρούμε μία αναδρομή στους σημαντικότερους σταθμούς της ιστορίας του ανθρώπου, ξεκινώντας το ταξίδι μας από τις σπηλαιογραφίες και καταλήγοντας στην καλλιτεχνική παραγωγή της μεταμοντέρναςπεριόδου.

Βασικό μέλημα είναι, μέσω τηςγνωριμίας με τα μεγάλα έργατου παρελθόντος, η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του παιδιού σε σχέση με τα έργα που το ίδιο παράγει. Η κατανόηση των αλλαγών σε επίπεδο ιδεών και περιεχομένου, αποδεσμεύει το παιδί από συμβάσεις τύπου- αυτός ξέρει να ζωγραφίζει ωραία, αυτή είναι σωστή και καλή ζωγραφική κλπ

Χωρίς να επεμβαίνουμε στη δημιουργική διαδικασία, με αυθόρμητο και πρωτότυπο τρόπο το παιδί αφηγείται εικαστικά την ιστορία που θέλει, χωρίς να αντιγράφει την πραγματικότητα, αλλά με φαντασία και επινοητικότητα ανασυνθέτει τις εμπειρίες του δημιουργώντας τα δικά του μοναδικά έργα τέχνης!

20/10. Πρώτο εργαστήρι : Η εποχή του λίθου

Κατά τη διάρκεια της Παλαιολιθικής και Μεσολιθικής εποχής ο άνθρωπος βρίσκει συχνά καταφύγιο στα σπήλαια, είναι κυνηγός και τροφοσυλλέκτης. Οι ζωγραφικές παραστάσεις στα τοιχώματα των σπηλαίων, καθώς και τα αγαλματίδια από πηλό, κόκκαλο, λίθο και άλλα υλικά που μπορούν να σκαλιστούν ή να πλαστούν είναι τα πρώτα δείγματα καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Πώς θα ήταν το σπίτι μας αν ζούσαμε εκείνη την εποχή;
Φτιάχνουμε το δικό μας σπίτι-σπηλιά, το διακοσμούμε με στένσιλ χρησιμοποιώντας την τεχνική της αεροζωγραφικής, ζωγραφίζουμε βότσαλα και απολιθώματα δεινοσαύρων!

27/10. Δεύτερο εργαστήρι : Η τέχνη στην Αρχαία Αίγυπτο

Στην αρχαία Αίγυπτο, που ταυτιζόταν με την κοιλάδα του Νείλου, περίπου το 5.000π.Χ. εμφανίστηκαν οι πρώτοι μόνιμα εγκαταστημένοι κάτοικοι. Η Αιγυπτιακή κοινωνία βασιζόταν στη σταθερότητα και την ασφάλεια, με επικεφαλή τον Φαραώ, που είχε απόλυτη εξουσία και θεωρούταν η ενσάρκωση του θεού. Η άμεση αυτή σχέση μεταξύ της πνευματικής και της κοσμικής εξουσίας, προσδίδει στην αιγυπτιακή τέχνη το μεγαλείο της.
Σε μία επίπεδη επιφάνια γεμάτη άμμο, φτιάχνουμε πυραμίδες, μούμιες, γάτες από άχρηστο υλικό και το ποιο σημαντικό…τη δική μας μυστική γλώσσα!
Ένα σύστημα γραφής, που μόνο εμείς θα μπορούμε να αποκρυπτογραφήσουμε!!

3/11. Τρίτο εργαστήρι : Κυκλαδική τέχνη

Κυκλαδικό ονομάζουμε τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στις Κυκλάδες κατά την 3η και 2η χιλιετία π.Χ. Στηρίχθηκε στην ανάπτυξη της ναυτιλίας και του εμπορίου και το χαρακτηριστικότερο δημιούργημα της κυκλαδικής τέχνης κατά την Εποχή του Χαλκού είναι τα μαρμάρινα ειδώλια. Οι Κυκλαδίτες δεν άφησαν καθόλου γραπτά κείμενα, οπότε τα ειδώλια που βρέθηκαν είναι η βασική πηγή γνώσης, απ’ όπου μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες γι’ αυτήν τη τόσο μακρινή εποχή.
Γνωρίζουμε τις τρεις τεχνικές χρήσεις του πηλού (ανάγλυφος, εσώγλυφος και σε όγκο)και φτιάχνουμε τα δικά μας Κυκλαδικά ειδώλια.
Πώς θα τα διακοσμούσαμε αν θέλαμε να δώσουμε πληροφορίες για την εποχή μας στους μελλοντικούς αρχαιολόγους;

10/11. Τέταρτο εργαστήρι : Μινωικός πολιτισμός

Ο Μινωικός πολιτισμός αναπτύχθηκε στην Κρήτη και πήρε το όνομα του από τον μυθικό βασιλιά της Κνωσού, τον Μίνωα. Ένας πολιτισμός με υψηλό επίπεδο οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης, ασχολήθηκε με τη γεωργία, την κτηνοτροφία, το εμπόριο και τη ναυτιλία. Οι Μινωίτες έδειχναν προτίμηση στη απεικόνιση της φύσης. Η κίνηση, η ζωντάνια, η φαντασία και η πρωτοτυπία χαρακτηρίζουν την μινωική τέχνη.
Μπορούμε να φτιάξουμε ένα αγγείο από ένα ρολό τουαλέτας, ένα μπαλόνι και ένα χάρτινο κυπελάκι του καφέ;
Φτιάχνουμε το αγγείο μας από άχρηστο υλικό με την τεχνική του παπιέ μασέ (Papier-mâché). Το διακοσμούμε με καμπυλόγραμμα σχέδια και με θέματα από το ζωικό και φυτικό κόσμο!

Πληροφορίες
Υπεύθυνη εργαστηρίου: Δημοπούλου Μαριάννα, εικαστικός
Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 7-12 ετών.

Πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή 17:00-18:30
Το εργαστήριο είναι αυτοτελές.

Έναρξη εργαστηρίου 20/10/2017
Απαραίτητη είναι η δήλωση συμμετοχής

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.